خانه دوست

وبلاگ مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام (نازی آباد)

خانه دوست

وبلاگ مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام (نازی آباد)

۷ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

اطلاع رسانی دعای عرفه

مسجد امام حسن مجتبی | سه شنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۴، ۰۹:۱۷ ق.ظ | ۰ نظر

  • مسجد امام حسن مجتبی

ذکر یونسیه

مسجد امام حسن مجتبی | سه شنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۴، ۰۹:۱۵ ق.ظ | ۰ نظر

حضرت یونس علیه السلام مدت ها در میان قومش به ارشاد مردم پرداخت ولی در مدت سی و سه سال فقط دو نفر به او ایمان آوردند او هم قوم خود را نفرین کرد و خداوند به او وعده داد که در فلان تاریخ عذاب خود را بر آنان خواهد فرستاد  یونس از شهر خارج شد اما یکی از دوستانش در شهر ماند و مردم را از عذاب خدا ترساند و از آنها خواست توبه کنند و آنها که نشانه های عذاب وعده داده شده را دیدند  از ترس عذاب توبه و ناله کردند تا خدا عذابش را از آنان بر گرداند یونس به امید اینکه مردم نابود شده اند به شهر بازگشت و وقتی دید همه چیز عادی است و مردم به کارشان مشغول  عصبانی شد و شهر را بدون اجازه خداوند ترک کرد و با یک کشتی راهی دریا شد.

در بین راه ماهی غول پیکری به کشتی حمله کرد و به خواست خداوند متعال حضرت یونس را بدون اینکه به او آسیب برساند بلعید حضرت یونس وقتی به هوش آمد متوجه اشتباه خود شد و با ناله و تضرع به درگاه خداوند توبه کرد که توبه او در قرآن آمده است و بخشی از آیه به عنوان ذکر یونسیه مشهور شده است .
_________________________
آثار و برکات ذکر یونسیه
1- پیامبر گرامى صلى الله علیه و آله وسلم : هر بیمار مسلمانى که این دعا را بخواند، اگر در آن بیمارى (بهبودى نیافت و) مرد پاداش شهید به او داده مى شود و اگر بهبودى یافت خوب شده در حالى که تمام گناهانش آمرزیده شده است .

2-. رسول خدا صلى الله علیه و آله وسلم : آیا به شما خبر دهم از دعایى که هرگاه غم و گرفتارى پیش آمد آن ادعا را بخوانید گشایش ‍ حاصل شود؟ اصحاب گفتند: آرى اى رسول خدا. آن حضرت فرمود: دعاى یونس که طعمه ماهى شد: «لا اله الا انت سبحانک انى کنت من الظالمین»

3- امام صادق علیه السلام : عجب دارم از کسى که غم زده است چطور این دعا را نمى خواند «لا اله الا انت سبحانک انى کنت من الظالمین» چرا که خداوند به دنبال آن مى فرماید: ما او را پاسخ دادیم و از غم نجات دادیم و این چنین مؤ منان را نجات مى دهیم .

4- مرحوم کلینى نقل مى کند: مردى خراسانى بین مکه و مدینه در ربذه به امام صادق علیه السلام برخود و عرضه داشت : فدایت شوم من تا کنون فرزند دار، نشده ام ، چه کنم ؟حضرت فرمود: هرگاه به وطن برگشتى و خواستى به سوى همسرت روى آیه ( 78 سوره انبیا) را بخوان انشاء الله فرزند دار خواهی شد .

  • مسجد امام حسن مجتبی

به خود مغرور نشو

مسجد امام حسن مجتبی | دوشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۴، ۰۲:۴۷ ب.ظ | ۰ نظر

  • مسجد امام حسن مجتبی

مراسم عزاداری امام باقر علیه السلام

مسجد امام حسن مجتبی | دوشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۴، ۰۲:۳۹ ب.ظ | ۰ نظر

مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام محمد باقر علیه السلام در شب یکشنبه 29 شهریور 1394 در مسجد امام حسن مجتبی برگزار شد و طی آن حجت الاسلام بایرامی به سخنرانی پرداختند و کربلایی محمد صابر به ساحت آن امام همام ابراز ارادت و مادحی کردند.

 

حجت الاسلام بایرامی با نقل حدیثی از امام محمد باقر علیه السلام با این مضمون که «کسی که اهتمام به جماعت مسلمین نداشته باشد، نماز ندارد» افزودند: جماعت بادی محل اجتماع قلوب مؤمنین باشد. منظور از جماعت، فقط جماعت فیزیکی و جمع شدن افراد کنار یکدیگر نیست بلکه فکر یکسان و همدلی مدنظر است و جایی که جماعت باشد، افراد از یکدیگر بدگویی نمی‌کنند. همچنین ایشان با اشاره به بخش دوم حدیث گفتند: نماز ندارد به این معنی نیست که نماز نمی‌خواند یا در روز قیامت مؤاخذه می‌شود که چرا نماز نخوانده است، بلکه منظور این است که حق نماز را ادا نمی‌کند.

امام جماعت محترم مسجد در ادامه به نمازگزاران یادآور شدند که تمام مؤمنین نسبت به امر به معروف لااقل نسبت به کسانی که با آنها رابطه خوبی دارند مسئولند و یکی از وجوه امر به معروف، دعوت به شرکت در نماز جماعت است.

 

همچنین پس از ایشان کربلایی محمد صابر به مداحی و عزاداری به مناسبت شهادت امام محمد باقر علیه السلام پرداختند که بخشی از اشعار خوانده شده بدین شرح است:

دل دیوانه من گشته گریزان امشب                      شده در وادی غم، بی‌سروسامان امشب

به امیدی که برد ره به بیابان بقیع                        سر نهاده است به هر کوی و بیابان امشب

می‌رود تا که ببیند به کجا در دل خاک                  پیکر حضرت باقر شده پنهان امشب

بشتابید در آن مدفن بی‌شمع و چراغ                   کند از آتش دل شمع فروزان امشب

سبط سبطین نبی با تن مجروح ز کین                  شده بر جده خود فاطمه مهمان امشب

 

  • مسجد امام حسن مجتبی

مدارا با پدر

مسجد امام حسن مجتبی | يكشنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۰۷ ق.ظ | ۰ نظر

بکربن صالح گوید: به امام ابى جعفر ثانى (امام جواد علیه السلام) نوشت: پدرم ناصبى و خبیث الرأى است، از او بسیار سختى دیده ‏ام، فدایت شوم براى من دعا کن و بفرما: چه کنم، آیا افشاء و رسوایش کنم یا با او مدارا نمایم؟

امام (ع) در جواب نوشت: مضمون نامه‏ات در باره پدرت فهمیدم، پیوسته انشاء الله براى تو دعا مى‏کنم، مدارا براى تو بهتر از افشاگرى است، با سختى آسانى هست، صبر کن «ان العاقبة للمتقین» خدا تو را در ولایت کسى که در ولایتش هستى ثابت فرماید. ما و شما در امانت خدا هستیم خدایى که امانتهاى خویش را ضایع نمیکند.

بکربن صالح گوید: خدا قلب پدرم را به من برگردانید بطورى که در کارى با من مخالفت نمیکرد.

 

  • مسجد امام حسن مجتبی

عزاداری شهادت امام جواد علیه السلام

مسجد امام حسن مجتبی | يكشنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۵۵ ق.ظ | ۰ نظر

به مناسبت شهادت امام نهم شیعیان، حضرت امام جواد علیه السلام، مراسم عزاداری در مسجد امام حسن مجتبی برگزار می‌شود.

مکان: نازی آباد - مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام

زمان: یکشنبه 22 شهریور 94 بعد از نماز مغرب و عشاء

مداح: حاج آقا قربانی

 

 

 

  • مسجد امام حسن مجتبی

کفش‌های کوچک، ویرانگر قدرت‌های بزرگ

مسجد امام حسن مجتبی | پنجشنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۳۳ ق.ظ | ۰ نظر

دریا ضعیف‌تر از آن بود که گهواره‌اش شود. و این‌چنین بود که بزرگان دریا هم افتخار بدرقه‌ى سالم پیکر پاک و معصومش را به ساحل، تا ابد برای خود خریدند.
آیلان کودک سه ساله سوری، به تنهایی امپرطوری رسانه‌اى استکبار و سردمداران سیاهى و آوارگى را به چالش کشید و فاتح قلب‌ها و فطرت‌های پاک انسانی شد؛ کفش‌های کوچک‌اش، ویرانگر هزاران بمب و موشک و سلاح هسته‌ای است.

منبع متن: اینستاگرام عزت الله ضرغامی (+)

 

  • مسجد امام حسن مجتبی